"La Justicia no existe por la naturaleza, existe por la Ley"

22 d’abril 2006

Sembla que el moviment ciutadà continua bellugant-se pel Canvi en l’estil de fer dels que governen empreses i institucions.

Ahir va sortir al Punt una noticia que afecta a l’empresa d’un dels alcaldes “de facto” de la nostra ciutat. Alguns treballadors de Tusgsal impulsen Conductors pel Canvi, un grup d’opinió i debat en el sí de l’empresa. A la ciutat la por sembla que desapareix i els bolets de la rebel·lió i la contestació als poders fàctics creixen arreu. Aquesta és la noticia al diari:

Treballadors de Tusgsal impulsen Conductors pel Canvi, un grup d’opinió i debat dins l’empresa
Desavinences en la negociació del conveni motiven la creació del col·lectiu

Sara Muñoz. Badalona

Mig centenar de treballadors de l’empresa de transport Tusgsal integren, de moment, Conductors pel Canvi (CpC), un grup d’opinió que s’està gestant dins la firma badalonina arran de les desavinences amb la direcció de l’empresa que han marcat la negociació del conveni col·lectiu. El grup està format per conductors i mecànics vinculats al sindicat de la UGT i s’ha creat amb l’objectiu de «recollir la diversitat d’opinions que hi ha dins l’empresa». La direcció es mostra oberta a dialogar.

Tot i que la creació de Conductors pel Canvi (CpC) està en boca de tothom a Tusgsal, el grup no es constituirà oficialment fins després de les eleccions sindicals que es faran a l’empresa badalonina el proper 16 de maig. S’intenta així que es desvinculi aquesta associació de treballadors dels sindicats que hi ha a Tusgsal i dels comicis sindicals, tot i que Conductors pel Canvi està fomentat per la mateixa UGT. Així ho ha explicat Federico Llobet, la persona que ha liderat la creació d’aquest col·lectiu i que actualment presideix també el comitè d’empresa de Tusgsal.

Conductors pel Canvi pretén ser un grup d’opinió i debat dins l’empresa de transport. De moment s’han organitzat dues reu nions, a les quals han assistit prop d’una cinquantena de persones, entre conductors d’autobusos i mecànics del taller –a Tusgsal hi ha també el personal administratiu–. Malgrat que els impulsors de Conductors pel Canvi (CPC) són propers a la UGT –sindicat majoritari dins l’empresa d’autobusos–, Federico Llobet assegura que la intenció de l’associació és «integrar totes les persones que s’hi vulguin sumar, al marge de la seva militància o opinió».

Conductors pel Canvi és ara per ara un grup d’opinió i debat que està fent les primeres passes. Més endavant, el grup es legalitzarà i es presentarà de manera oficial. «No ho volem fer abans perquè no es barregi amb les eleccions sindicals», insisteixen a dir els seus membres. Respecte a les raons que han motivat la creació de Conductors pel Canvi, empleats de Tusgsal apunten que les divergències sorgides amb la direcció arran de la negociació del conveni han estat l’element clau.

El president del Grup Tusgsal, Fermín Casquete, va garantir ahir que el nou corrent d’opinió «té garantit el respecte de la direcció de l’empresa». Fins i tot es va mostrar disposat a dialogar amb el grup per intentar resoldre les diferències que han sorgit en la negociació col·lectiva. Casquete és del parer que la diversitat d’opinions dins dels sindicats «sempre és positiva i millora el resultat del producte final», però, paral·lelament, insta el personal de Tusgsal a «no utilitzar la diversitat com a element de distorsió». El cap de Tusgsal creu que, «quan hi ha inquietuds, és bo permetre que es desenvolupin per conèixer-les». Tusgsal és l’empresa concessionària del servei d’autobusos diürns del Barcelonès Nord i del servei nocturn de bona part de l’àrea metropolitana.

El moviment dels Ciutadans dona els seus fruits. Hi ha col·lectius ciutadans que ja pensen en afegir-se i apostar pel Canvi.